[SPORT TV**] Østerrike mot Norge 20 august 2023
24. apr. 2018 — Vi er i Østerrike og følger G15-landslaget. 14:00 spiller Norge mot Portugal. Martin Fjeld starter på benken.
De hadde fortjent bedre enn dette her. Det er bare utrolig trist og vondt å se på, sier hun videre. Det var ikke fotballekspert Morten Langli helt enig i:– Det er greit at vi ikke unner dem dette her, men at de fortjente noe annet, det er jeg ikke enig i. Prestasjonen sett under ett i disse tre kampene her, det er der vi er i dag: Utslått, raser Langli i studioet. Etter kampen er det heller ingen tvil om at flere mener landslagstrener bør fratre sin stilling. – Jeg synes dette prosjektet nå bør avsluttes, og så får noen andre få sjansen, sier Solveig Gulbrandsen Sjögren. – Det å ikke gå videre i EM er rett og slett for dårlig. Vi virker ikke forberedt på det vi møter, og vi har overvurdert oss selv. Det er det lederen som står ansvarlig for. Det har vært et slett arbeid rent trenermessig, taktisk sett.
Norge vs. Østerrike - Live resultater, kampreferat, målshow, statistikk og nyheterAnsvarlig redaktør Olav T. Sandnes Nyhetsredaktør Karianne Solbrække Sportsredaktør Vegard Jansen Hagen Salgs- og markedsdirektør Bjørn Gunnar Rosvoll Programredaktør og Direktør Innholdsstrategi Trygve Rønningen Besøksadresser Lars Hilles Gate 30 5020 Bergen Dronning Eufemias gate 11 0191 Oslo Postadresser TV 2 AS Postboks 7222 5020 Bergen TV 2 Oslo Postboks 2 Sentrum 0101 Oslo Materialet på nettstedet er omfattet av åndsverklovens bestemmelser.
Østerrike frykter såret Norge i EM-skjebnekampen13/07/2022 11:00– Vi må ikke la oss lure av det resultatet. Norge er fortsatt et av Europas beste angrepslag, sier midtstopperen Carina Wenninger ifølge ORF. – Et slik tap går inn på toppidrettsutøvere, og som en stor nasjon i kvinnefotball vil de sikkert prøve å slå hardt tilbake. Landslagssjef Irene Fuhrmann er av samme oppfatning. – Et slikt utfall var fullstendig uventet i en kamp mellom nummer åtte og nummer elleve på Fifa-rankingen, sier hun og sammenligner med Tysklands 7-1-seier over Brasil i VM-semifinalen for menn i 2014.
Ishockey: Norge tapte på straffer mot Østerrike19. august 2023 kl. 23:07 Tøff semifinale for Nordås Både Jakob Ingebrigtsen og Narve Gilje Nordås gikk videre til semifinalene på 1500 meter i friidretts-VM. Lørdag kveld ble det klart hvem de to møter, og Nordås er den som skal først i aksjon. Han skal løpe i den første semifinalen, hvor han møter blant andre Mohamed Katir, Yared Nuguse, Neil Gourley, Abel Kipsang, Azzedine Hab og Adel Mechaal. Ingebrigtsen løper i det andre heatet og møter blant andre Timothy Cheruiyot, Mario García, Josh Kerr, Cole Hocker og Reynold Kipkorir Cheruiyot.
Katastrofetap for Norge - her feirer Østerrike rett foran HegerbergØsterrike - Norge 1-0BRIGHTON (Nettavisen): Kritikken haglet etter fadesen mot England tidligere denne uken, men mot Østerrike hadde Martin Sjögren & Co muligheten til å revansjere 8-0-tapet. Det gikk derimot alt annet enn godt for de norske jentene, som måtte se drømmen om kvartfinale forsvinne i det fjerne. Østerrike var det beste laget fra start til slutt, og tok seg videre i mesterskapet etter en avgjørende scoring fra Nicole Billa. Etter kampen var Østerrikes jenter i ekstase og danset rundt i mixed zone med full musikk på anlegget. En meter ved siden av sto en knust Ada Hegerberg.
Sportsstudio - Østerrike - Norge 1-0: - Nesten uvirkelig 15. juli 2022 — Siste nytt fra Dagbladet: Østerrike - Norge 1-0 (1-0) Norge måtte ha seier for Sist de var i aksjon her var i forrige kamp mot
Verken Caroline Graham Hansen, som spilte med støttebandasje etter å ha brukket en finger på trening torsdag, eller sunndalingen Ada Hegerberg maktet å skape trøbbel for motstanderens keeper Manuela Zinsberger. Guro Reiten, også hun fra Sunndal, var den farligste i angrepstrioen, men hennes friske raid førte ikke fram. De norske må se langt etter plass i cupspillet og forlater England før EM-festen starter for alvor.
VG-børsen: Nødlandslaget imponerte i Østerrike - Adressa 18. nov. 2020 — WIEN/OSLO (VG) (Østerrike - Norge 1–1) Nødlandslaget traff perfekt på taktikken borte mot Østerrike, men mistet seieren på
Norge kom på banen for å gjenopprette æren etter å ha blitt rundspilt av England, og det var ingenting i veien med innsats og vilje, men det var Østerrike som viste kvalitet og tok kommandoen i kampen. Med det høye og aggressive presset som har vært en suksessoppskrift i dette EM, skapte de problemer for det norske forsvaret. Guro Bergsvand startet i stedet for Maria Thorisdottir og sto fram i duellene, som det var mange av. Gang på gang klarerte hun inne i eget felt, men i det 37. minutt orienterte hun seg ikke raskt nok mot den farlige spissen Billa da venstreback Verena Hanshaw slo et innlegg fra dyp posisjon. Billa fikk nikke uhindret og styrte ballen inn i det lengste hjørnet til en fortjent ledelse.
Det er stygge sår å slikke, særlig etter 0-8-smellen mot England. Hadde det ikke vært for flere flotte redninger av keeper Guro Pettersen, kunne resultatet blitt enda styggere. Tøff evalueringTross klar seier i åpningskampen endte nok et EM-sluttspill med norsk fadese, og Sjögren må regne med en tøff evaluering. Etter at Norge tok medalje i de fire første EM på 2000-tallet, er det blitt farvel i gruppespillet to ganger på rad – begge under svenskens ledelse. Sjögrens fasit i EM-sluttspill er nå én seier og fem tap.
šBillig straffe– Vi vet hvor sterke Norge kan være. Dessuten ble Englands storseier innledet av et etter min mening svært billig straffespark. Vi vet at vi har en stor jobb å gjøre fredag. Østerrike må ta poeng mot Norge for å gå videre i EM, mens Norge må vinne for å bli Tysklands motstander i kvartfinalen. Wenninger er en av 14 spillere i Østerrikes tropp som til daglig har spilt i tysk Bundesliga, men kommende sesong leies hun ut fra Bayern München til Roma og blir lagvenninne med Sophie Román Haug og Emilie Haavi. Hun mener at Norge i Caroline Graham Hansen, Ada Hegerberg og Guro Reiten har en av Europas farligste angrepstrioer.
Derimot synes hun at Norge har defensive svakheter, og at det særlig er muligheter på kantene. Løsnet– Da jeg så hvordan England spilte mot Norge, var jeg glad for at vi allerede hadde møtt dem. Det løsnet virkelig for dem, sier Wenninger. – Vi har vist at vi kan gi store nasjoner kamp, men vi må heve oss på alle områder om vi skal greie dette, mener hun.
Østerrike – Norge: Slik ser du EM-kampen på nett, uansett 15. juli 2022 — England er allerede videre, og kan slappe helt av mot Nord-Irland, mens det er vinn eller forsvinn for Norge mot Østerrike etter
VG-børsen: Nødlandslaget imponerte i Østerrike – Tronstad var Norges besteWIEN/OSLO (VG) (Østerrike - Norge 1–1) Nødlandslaget traff perfekt på taktikken borte mot Østerrike, men mistet seieren på overtid. NØDLANDSLAG: De ble ikke levnet store sjanser, men leverte en heroisk innsats i Wien. Foto: ÖFB/Christopher Kelemen Mats Arntzen, VG Øyvind Herrebrøden, VG Arilas Berg Ould-Saada, VG Vegard Aulstad, VG Publisert: 18. november 2020 kl.
Norge mot Østerrike Nedenfor ser du komplett statistikk og data for H2H-sammenligningen av Norge - Østerrike. Norge v Østerrike H2H statistikk. Kamper. ons. 18.11.2020,
Men det klarte vi ikke. Vi burde vært forberedt. Jeg vil ikke si at vi har gått inn i kampen med frykt, det vil jeg ikke. Men det er klart at realiteten er brutal, avsluttet hun, før dansende Østerrike-spillere tok over showet. – Dette knuser hjertet mittI TV2s fotballstudio etter kampslutt var landslagskeeper Cecilie Fiskerstrand tydelig opprørt over tapet. – Dette knuser hjertet mitt, og det knuser hjertet til alle som er glad i fotballjentene. Det ligger så mye innsats og energi bak dette her. Dette har de jobbet for i mange måneder nå. Vi vet alle at det bor mer i dem.
Norge - Østerrike Norge - Østerrike. 05.08.2023 18.00. Varner Arena. Fjern alle varer. Velg plass selv. La oss velge for deg. Kampanjekode Finn
Landskamp spilles likevel: Norge reiser til Østerrike 16. nov. 2020 — Norge kommer til å spille den avsluttende Nations League-kampen mot Østerrike i Wien med en ny tropp på plass. Søndagens kamp mot
Se hendelsen under: Hegerberg sa følgende til Nettavisen etter kampen: – Jeg er veldig skuffa. Jeg er skuffa på vegne av alle som har møtt opp og som støtter oss, at vi ikke gir dem mer. – Sitter England-kampen mer i enn man vil innrømme? – Det tenker jeg at vi egentlig ikke har tid til det, og det var vi enige om også. Vi måtte bli fort ferdig med den, og starte helt på nytt.
Jeg har ikke vært imponert over det som har vært levert her, det må jeg bare være ærlig på. Jeg har ikke sett noen utvikling i dette prosjektet til Martin (Sjögren, red. anm. ), om at vi skulle bli et bedre fotballag, sier Gulbrandsen videre. Marerittstart Østerrike startet kampen klart best og ropte på straffe etter få minutter.
[SE!!] Norge mot Østerrike 5 august 2023 14. mai 2023 — De to beste lagene gårØsterrike – Norge: Slik ser du EM-kampen på nett, uansett Det er vinn eller forsvinn for Norge mot Østerrike